Завдання для шкільної олімпіади
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ З МАТЕМАТИКИ 4 клас
1. Поміркуй та знайди правильну відповідь:
1)На дубі три гілки, на кожній – по 5 яблук. Полічи врожай. А) 15 Б) 5 В) 3 Г) 0 1 б.
2)Скільки яблук на столі? Чотири лежало, одне упало, а одне розрізали. А) 4 Б) 3 В) 2 Г) 1 2 б.
3)Яке число треба додати до 15689, щоб було 157 сотен? А) 100 Б) 2 В) 11 Г) 31 2 б.
4)Петрик додає 2. Назар віднімає 1. Дмитро подвоює число. Кожен хлопець виконує свою дію лише раз. У якому порядку їм потрібно виконати ці дії, щоб із числа 3 отримати 9 ?
А) Дмитро, Назар, Петро Б) Дмитро, Петро, Назар В) Назар, Дмитро, Петро
Г) Петро, Дмитро, Назар 3 б.
5)Слон, ідучи звичайним кроком зі швидкістю 6 км/год, пройшов 12 км. Скільки кілометрів пройде слон за той самий час, якщо рухатиметься зі швидкістю 8 км/год ?А) 16 км Б) 20 км В) 18 км Г) 14 км 3 б.
2. Батька вчителя звуть Мирон Петрович, а сина вчителя-Олександр Тарасович.Як звертатися до вчителя?3б.
3. Сторони прямокутника : 15 см та 9 см. Знайди сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього прямокутника. 4 б.
Розв’яжи задачі з поясненням
4. Є бідони місткістю 2 л і 7 л. Як, використовуючи ці бідони, набрати з річки 3 л води?5 б.
5. Вінні-пух купив 2 яблучні пироги, а ослик Іа-Іа купив 6 кексів. Кожний з них витратив однакову кількість грошей. Разом вони заплатили 12 гривень. Скільки коштує один кекс ?
А) 1 гривня Б) 2 гривні В) 4 гривні Г) 6 гривень 5 б.
6. Дракон має 3 голови. Кожного разу, коли Іван Царевич відтинає йому 1 голову, у дракона виростає 3 нові. Іван Царевич відтяв драконові одну голову, а потім ще одну. Скільки голів матиме дракон? А) 4 Б) 5 В) 6 Г) 7 5 б.
Максимальна кількість балів – 33
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ З «Я І УКРАЇНА» 4 клас
1. Дай відповіді на запитання природознавчої міні-вікторини: 1)Яким стане білий камінь, якщо його кинути у Чорне море? 2)Яку назву має найвища гора у світі? 3)Який птах не літає? 4)Назви найшвидшу тварину. 5)Яка існує у світі найбільша риба? 6)Куди сонце зникає вночі? 7)Яка річка найдовша в Україні? 8)Яка планета найближча до сонця? 9)Чому взимку не побачиш слідів їжака? 10)На якому материку розміщена Україна? 5 б.
2. Доповни речення. Щоб орієнтуватися в просторі люди винайшли …, щоб вимірювати температуру …, а щоб орієнтуватися у часі … . 3 б.
3.Знайди правильну відповідь:
1) Де живуть мікроби? А) у воді Б) у повітрі В) у ґрунті Г) повсюди на Землі
2) Який ланцюжок живлення правильний? А) попелиця-капуста-сонечко Б) капуста-попелиця-сонечко В) сонечко-попелиця-журавель Г) капуста-журавель-попелиця
3) Де є міста без будинків, річки без води, ліси без дерев? А) в пустелі Б) в Антарктиді В) в тундрі Г) на карті 3 б.
4. Розв’яжи проблемну задачу.
Ґрунт, сонце, опади – об’єкти неживої природи. Квітка, бджола, людина – об’єкти живої природи. Чи залежать вони залежать один від одного і поясни яким чином? 4 б.
5. Чи п’є жаба воду? Поясни. 3 б.
6.Назви 5 рослин, які мають їстівне листя. 5 б.
7. Що особисто ти зможеш зробити для збереження життя на нашій планеті? 3 б.
8. Напиши 5 правил поводження у громадському транспорті. 5 б.
Максимальна кількість балів - 33
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. ЧИТАННЯ 4 клас
1.Виправте «перевернуті» назви казок та запишіть їх правильні назви:
Дівчинка з долоньку, Кілометровочка, Зелений беретик, Миша босоніж, Півник безбарвний, Прекрасна лебідь. 3 б.
2.З першого складу першого слова, з другого – другого, з третього – третього склади нове слово у кожному з рядків. Запиши прислів’я, у якому є утворене слово.
1) волосся, гусеня, екрани; 2) лютий, година, малина;
3) калина, бджола, шукачі; 4) зозуля, пилосос, долото. 5 б.
3. З поданих слів складіть окремі ряди, у яких слова будуть близькими за значенням:
Біда, жахливий, сум, бездіяльний, журба, похмурий, потворний, ледачий, смуток, страшний, насуплений, лінивий, лихо, понурий, горе. 5 б.
4. Запишіть прізвища в алфавітному порядку. Виберіть з кожного слова другу букву і запишіть вислів, що утвориться.
Гамалія, Чубицький, Заньковецька, Єжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюрчишин, Абраменко, Ухницький, Опанасюк, Мстиславенко.
5 б.
5. Напиши міні-розповідь (4-5 речень) про свого улюбленого літературного героя.
5 б.
6. Прочитай вірш виразно. 10 б.
Учися бачити красу
Краса у небі голубому,
Де білі плавають хмарки.
Краса у сонці золотому,
У полі та біля ріки.
Краса у кетягах калини,
Що червоніють край вікна.
Краса і в тому є, дитино,
Що в світі ти така одна!
Краси у лісі є багато,
Та й в кожній квіточці вона.
І де росте сосна крилата,
І павутинка, мов струна.
Поглянь на синє-синє небо,
На листя, квітку й на росу,
Уважно глянь навколо себе
І вчися бачити красу!
Надія Красоткіна
Максимальна кількість балів – 33