Урок-телепередача з трудового навчання у 2 класі
Урок-телепередача з трудового навчання у 2 класі
Тема. Елементи графічної грамоти під час роботи з папером і картоном. Виготовлення декоративної паперової сумочки.
Мета. Удосконалювати навички виконання графічних розміток під час виготовлення виробів з паперу. Розширювати знання учнів щодо професій. Розвивати пам'ять, уяву, вміння слухати, спостерігати та узагальнювати. Спонукати до творчості. Виховувати естетичні смаки, охайність.
Тип уроку: урок-телепередача.
Обладнання: кольоровий папір, картон, ножиці. Клей, лінійка. Олівець, зразок готового виробу, різні види сумок. Паперовий екран телевізора. Предметні малюнки; аркуші паперу з написами «Школа», «Умілі руки», «Модельєр», «Дизайнер»; фонограма, іграшковий мікрофон та стіл, застелений скатертиною.
Хід уроку
І. Підготовка робочих місць.
Учні викладають на парти необхідні матеріали для роботи на уроці.
ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.
На дошці висить паперовий екран телевізора. На середині екрана прикріплені послідовно, один на одному, два аркуші з написами «Умілі руки», «Школа» і третій – чистий аркуш кольорового паперу. Лунає легка музика. До класу входить ведуча, «вмикає» телевізор.
Ведуча. Доброго дня, шановні глядачі! В ефірі (знімає кольоровий аркуш) телеканал «Школа». Розпочинаємо передачу для дітей (знімає аркуш з написом «Школа») «Умілі руки». Я, ведуча передачі, … . Моїм помічником сьогодні буде майстер (вчитель) «золоті руки» … .
Вам цікаво знати, про що йтиметься, що виготовлятимете? Тож будьте уважними та спостережливими, і все швидко зрозумієте самі. Передаю слово своєму помічникові.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Майстер. Здоровенькі були, любі діти! Щоб дізнатися, чого я вас сьогодні навчатиму. Потрібно виконати кілька моїх завдань. Ви готові? Тоді до роботи.
Завдання 1. Я перераховуватиму предмети, якими користуються люди певної професії, а ви повинні сказати, про кого йдеться. Після вашої відповіді я продемонструю малюнок із зображенням людей цієї професії. І тоді ви побачите, чи правильною була ваша здогадка.
v Скрипка, гітара, піаніно, ноти.
v Відро, ганчірка, вода, швабра, віник.
v Стіл, білий халат, шприци, таблетки.
v Колеса, гайкові ключі, масла, каністра з бензином.
-Молодці! Ви добре орієнтуєтесь у професіях! А чи відомі вам такі спеціальності, як модельєр та дизайнер? (На дошку прикріплює аркуш з цими словами).
- Чи знаєте ви. Що означають ці слова? Розкажіть будь ласка. (Виходять підготовлені учні і розповідають про ці професії).
Модельєр. Назва прийшла із Франції. Це фахівець, що виготовляє зразки, моделі майбутніх виробів. Тобто, демонструє, якими ці вироби мають бути після їх виготовлення.
Дизайнер. Назва прийшла з Англії і означає проектувати, конструювати. Це спеціаліст, який придумує зовнішній вигляд виробів, їх оформлення, щоб цей виріб був красивим, привабливим, щоб у квартирі чи іншому приміщенні було гарно і затишно.
- Ви хочете побути в ролі цих спеціалістів?
Отже, під час сьогоднішньої телепередачі, якими професіями ви оволодіватимете?
Завдання 2. А тепер подивіться парад моделей і визначте. Що будете виготовляти.
Ось іде Романко. У нього в руках сумка. З нею зручно ходити за великими покупками. А у Дениса – чоловічий портфель. Він призначений для носіння книжок, ділових паперів. Артем іде з маленькою сумочкою. Це – барсетка. В ній зручно носити ключі та інші чоловічі дрібнички. А ось і наші красуні-дівчатка. Їхні сумочки різнокольорові.
- Що ви у них зберігаєте?
Хлопчики і дівчатка по черзі демонструють сумки і ставлять їх на стіл.
- Діти, вам сподобалась виставка? Тоді подякуємо моделям.
Ви здогадалися, що сьогодні виготовлятимемо? А як ви зможете використати свої вироби?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ви будете модельєрами і дизайнерами. З моєю допомогою навчитеся виготовляти сумочки з паперу. А навчатись будемо не в класі, а на спеціальній фабриці. Потрапити туди нам допоможе чарівна «машина часу».
Заплющіть очі (лунає легка музика). Ми виходимо на подвір’я школи і сідаємо на чарівний килим. Він піднімає нас високо. Під нами пропливають ріки, луки, густі ліси. Аж ось під нами нове місто. Килим опускається перед великим будинком. Це фабрика з виготовлення виробів зі шкіри. Заходимо в одну з кімнат – цех. Ось у три ряди сидять робітники. Вони виготовляють різноманітні сумочки. Розплющіть очі.
Перша бригада – «Сонечко», друга – «Ластівка», третя - «Ромашка». Це – ви.
До вас приїхали гості, які теж хочуть опанувати ці професії. Вони спостерігатимуть за роботою. Потім оцінять ваші вироби, а також висловлять свої враження від роботи кожної бригади. Найкращою буде визнана та, яка отримає найбільше схвальних відгуків.
(На урок запрошені вчителі молодших класів школи).
V. Розгляд зразка виробу.
Майстер демонструє готовий виріб, але з білого паперу і не прикрашений.
Майстер. Вам подобається?
Учні. Так! Не зовсім!
Майстер. Чому?
Учні. Бо сумочка одноманітна, неприваблива.
Майстер. Так. Вона мені теж не дуже подобається. А не зробила я її кращою тому, що не володію професією дизайнера. Отже, дизайнерську роботу доведеться виконувати вам самим.
VІ. Технологія виготовлення виробу.
Послідовність роботи викладено у підручнику на сторінках 64 та 114.
VІІ. Правила техніки безпеки.
Клей наносьте тонким шаром. Зайвий витирайте серветкою. З ножицями поводьтесь обережно, не розмахуйте ними. Не смітіть. Шматочки паперу складайте на купку, а потім укидайте у коробку для сміття.
VІІІ. Самостійна робота учнів.
Учні виготовляють виріб. Майстер стежить за роботою, допомагає. На даному етапі уроку вчителеві необхідно бути найуважнішим. Кожну ідею учнів щодо моделі виробу або дизайнерського вирішення зовнішнього вигляду потрібно демонструвати класу. Це сприятиме зростанню інтересу в дітей до роботи. Учні з радістю обмінюватимуться досвідом. Роботи за своїми ідеями.
ІХ. Підсумок уроку.
Майстер. Час роботи вичерпано. Виготовити сумочки встигли всі. Прошу гостей подивитися вироби, оцінити та вибрати найкращі для виставки.
1. Оцінка виробів.
2. Організація виставки.
3. Оцінка роботи «бригад»
Усі бригади отримали тільки позитивні відгуки про свою роботу. Молодці! А тепер нам час вертатись додому. Заплющіть очі. Чарівний килим піднімає нас над прекрасним містом. Ми летимо. Килим опускається на подвір’я нашої школи. Машина часу переносить нас до класу. Ми знову дивимося телепередачу «Умілі руки».
Інтерв’ю з учнями.
- З якими новими професіями ви сьогодні ознайомилися?
- Що виготовляли?
- Для чого вчились це робити7
- Що найбільше сподобалось?
Я бачу, що передача для вас була цікавою і корисною. Ви спробували себе в ролях модельєрів і дизайнерів. Навчилися виготовляти з паперу чудові сумочки. І тепер зможете їх зробити з міцних матеріалів.
Сьогодні ви були неперевершені! Але час нашого телеефіру закінчується. Ми завершуємо передачу «Умілі руки» на каналі «Школа».
До зустрічі! Всього вам найкращого!