Урок–казка з математики 1-й клас «Гуси-лебеді»
Урок–казка
з математики
1-й клас
«Гуси-лебеді»
Тема. Розв’язування прикладів і задач. Повторення
Мета: повторювати і закріплювати дії табличного додавання і віднімання в межах 10; удосконалювати вміння розв’язувати задачі й приклади , порівнювати числа; формувати обчислювальні навички; розвивати мислення. Пам'ять, мовлення учнів4 виховувати інтерес до предмета, почуття взаємодопомоги. Любов до казок.
Обладнання:ілюстрації до казки «Гуси-лебеді»; малюнок дерева; перфокарти; віяло цифр; таблиця з нерівностями.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми уроку
- Cьогодні ми вирушаємо до чарівного світу російської народної казки.
Заплющте очі, промовте чарівні слова:
Казко, казко, з’явися!
Казко, казко, покажися!
Діти промовляють слова із заплющеними очима, на дошці з’являється ілюстрація до казки.
- Ну, звісно, ви здогадалися! Це казка «Гуси-лебеді». Але казка не проста. А математична.
- Діти. Про кого ця казка? Про кого в ній ідеться? У кого дівчинка просила допомоги? ( У Пічки, Яблуні, Річки )
- Перш ніж допомогти дівчинці, її попросили виконати бажання. Але дівчинка боїться, що не впорається із ним самотужки, тому просить вас допомогти.
- Допоможемо дівчинці?
- Тоді вирушаємо в дорогу разом. Під час подорожі з героями цієї казки ми повторимо випадки табличного додавання і віднімання.
- Але спочатку потрібно трішечки підготуватися.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Ø Усна лічба
Робота з віялом цифр.
· Знайти суму чисел 5 і 4.
· На скільки 6 більше 4?
· До 3 додати стільки ж.
· Збільшити 2 на 3.
· Перший доданок 2, другий доданок 5. Чому дорівнює сума?
· Зменшуване 8, від’ємник 2. Чому дорівнює різниця?
- Молодці, тепер ми готові вирушати в дорогу!
- Почала дівчинка шукати братика. Бігла. Бігла – бачить: стоїть Піч. (Ілюстрація Пічки)
- Пічко, Пічко, скажи, куди Гуси-Лебеді полетіли?
- Виконай мої завдання – скажу!
ІV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1.Розвязування задач
- Малюнок – перед вами, а завдання складіть самі.
Задача
На одній тарілці 3 пиріжки, на другій -4. Скільки всього пиріжків?
- Про що йдеться в задачі?
- Повторіть умову задачі.
- Що означає число 3 в цій задачі? (Кількість пиріжків на одній тарілці.)
- Що означає число 4 в цій задачі? ( Кількість пиріжків на другій тарілці.)
- Повторіть запитання задачі.
- у відповіді ми отримаємо більше число чи менше? ( Більше. Тому що кількість всіх пиріжків збільшиться, ніж на одній і на другій тарілці.)
- Яку дію виконаємо, щоб розв’язати задачу?
- Яким буде розв’язання задачі?
- Як відповісти на запитання задачі?
Ø Фізкультхвилинка
- Виконаємо завдання, яке пропонує Пічка.
Задача
Піч спекла 6 пиріжків з капустою, а з яблуками – на 2 пиріжки менше. Скільки пиріжків спекла піч з яблуками?
- Повторіть умову задачі.
- Повторіть запитання задачі.
- Що означає в задачі число 6?
- Що зазначено в задачі про кількість пиріжків з яблуками?
- Отже, пиріжків з яблуками менше? Чому? (Тому що, стільки ж, але без двох.)
- Про що запитують у задачі7
- Чи можна відповісти на запитання задачі?
- Яку дію потрібно виконати, щоб відповісти на запитання задачі?
- Складіть приклад, що є розв’язанням цієї задачі.
- Запишіть розв’язання завдання в зошит.
- Біжить дівчинка далі. На заваді їй стала Яблуня з рум’яними яблучками. (Ілюстрація Яблуні)
- Яблунько, Яблунько, куди Гуси-Лебеді полетіли?
- Виконай мої завдання – скажу!
2. Розв’язування прикладів
На дошці – дерево-яблуня. (На яблучках записані приклади, на листочках – відповіді.)
-Розв’яжіть приклади правильно і зєднайте листочок з яблучком.
8 – 6 9 – 4 10 – 5
7 + 2 5 + 3 8 + 1
Один учень виконує завдання на дошці, решта працюють за перфокартами.
Перевірка.
Ø Фізкультхвилинка
- Діти, кілька яблучок впало, і на них – теж приклади, які ви маєте розв’язати.
8 – 5 + 6 9 – 2 + 1 7 + 3 – 8
Колективне розв’язування прикладів із коментуванням та записом у зошит.
- Молодці, діти!Усі завдання Яблуньки виконані. Показала Яблунька дівчинці дорогу.
- Біжить дівчинка далі. Бачить: тече молочна Річка в киселевих берегах. (Ілюстрація Річки.)
- Молочна Річко, куди Гуси-Лебеді полетіли?
- А ось виконаєш моє завдання – скажу!
- Розв’яжіть нерівності. (На дошці – таблиця з нерівностями.)
5 + 2 … 5 + 3 9 – 3 … 8 + 2
Діти записують нерівності в зошит.
- Молодці, із завданням Річки ви впоралися! Показала Річка дорогу дівчинці.
- Біжить дівчинка далі лісами, полями. Раптом бачить: стоїть хатинка на курячих ніжках. (Ілюстрація хатинки.) Саме там її братик.
- Бабо Яга, відпусти мого братика!
- Баба Яга погодилася відпустити братика, якщо ви виконаєте її завдання.
3. Геометричний матеріал
- Накресліть відрізок 4 см.
- Накресліть відрізок. На 2 см довший ніж перший.
- Якої довжини відрізок накреслили?
V. Підсумок уроку
- Отже, діти, ми врятували братика!
Дівчинка з братиком повернулися додому. Там на них чекали батько з матірю. Вони принесли дітям гостинці. У казках завжди перемагає добро.
- Згадайте, що ми сьогодні повторювали? ( Табличне додавання і віднімання в межах 10. Розв’язували приклади і задачі.)
- Я дякую вам за урок. Дівчинка приготувала для вас подарунки. Вона дарує вам малюнки. Розфарбуйте їх і залиште на пам'ять про наш урок.