Урок–казка з математики 1-й клас «Гуси-лебеді»

11.03.2015 11:05

 

 

Урок–казка

з математики

1-й клас

«Гуси-лебеді»

 

 

 

 

Тема. Розв’язування прикладів і задач. Повторення

Мета: повторювати і закріплювати дії табличного додавання і віднімання в межах 10; удосконалювати вміння розв’язувати задачі й приклади , порівнювати числа; формувати обчислювальні навички; розвивати мислення. Пам'ять, мовлення учнів4 виховувати інтерес до предмета, почуття взаємодопомоги. Любов до казок.

Обладнання:ілюстрації до казки «Гуси-лебеді»; малюнок дерева; перфокарти; віяло цифр; таблиця з нерівностями.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми уроку

- Cьогодні ми вирушаємо до чарівного світу російської народної казки.

Заплющте очі, промовте чарівні слова:

Казко, казко, з’явися!

Казко, казко, покажися!

Діти промовляють слова із заплющеними очима, на дошці з’являється ілюстрація до казки.

- Ну, звісно, ви здогадалися! Це казка «Гуси-лебеді». Але казка не проста. А математична.

- Діти. Про кого ця казка? Про кого в ній ідеться? У кого дівчинка просила допомоги? ( У Пічки, Яблуні, Річки )

- Перш ніж допомогти дівчинці, її попросили виконати бажання. Але дівчинка боїться, що не впорається із ним самотужки, тому просить вас допомогти.

 

- Допоможемо дівчинці?

- Тоді вирушаємо в дорогу разом. Під час подорожі з героями цієї казки ми повторимо випадки табличного додавання і віднімання.

- Але спочатку потрібно трішечки підготуватися.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Ø Усна лічба

Робота з віялом цифр.

·        Знайти суму чисел 5 і 4.

·        На скільки 6 більше 4?

·        До 3 додати стільки ж.

·        Збільшити 2 на 3.

·        Перший доданок 2, другий доданок 5. Чому дорівнює сума?

·        Зменшуване 8, від’ємник 2. Чому дорівнює різниця?

- Молодці, тепер ми готові вирушати в дорогу!

- Почала дівчинка шукати братика. Бігла. Бігла – бачить: стоїть Піч. (Ілюстрація Пічки)

- Пічко, Пічко, скажи, куди Гуси-Лебеді полетіли?

- Виконай мої завдання – скажу!

ІV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1.Розвязування задач

- Малюнок – перед вами, а завдання складіть самі.

Задача

На одній тарілці 3 пиріжки, на другій -4. Скільки всього пиріжків?

- Про що йдеться в задачі?

- Повторіть умову задачі.

- Що означає число 3 в цій задачі? (Кількість пиріжків на одній тарілці.)

- Що означає число 4 в цій задачі? ( Кількість пиріжків на другій тарілці.)

- Повторіть запитання задачі.

- у відповіді ми отримаємо більше число чи менше? ( Більше. Тому що кількість всіх пиріжків збільшиться, ніж на одній і на другій тарілці.)

- Яку дію виконаємо, щоб розв’язати задачу?

- Яким буде розв’язання задачі?

- Як відповісти на запитання задачі?

Ø Фізкультхвилинка

- Виконаємо завдання, яке пропонує Пічка.

Задача

Піч спекла 6 пиріжків з капустою, а з яблуками – на 2 пиріжки менше. Скільки пиріжків спекла піч з яблуками?

- Повторіть умову задачі.

- Повторіть запитання задачі.

- Що означає в задачі число 6?

- Що зазначено в задачі про кількість пиріжків з яблуками?

- Отже, пиріжків з яблуками менше? Чому? (Тому що, стільки ж, але без двох.)

- Про що запитують у задачі7

- Чи можна відповісти на запитання задачі?

- Яку дію потрібно виконати, щоб відповісти на запитання задачі?

- Складіть приклад, що є розв’язанням цієї задачі.

- Запишіть розв’язання завдання в зошит.

- Біжить дівчинка далі. На заваді їй стала Яблуня з рум’яними яблучками. (Ілюстрація Яблуні)

- Яблунько, Яблунько, куди Гуси-Лебеді полетіли?

- Виконай мої завдання – скажу!

2. Розв’язування прикладів

На дошці – дерево-яблуня. (На яблучках записані приклади, на листочках – відповіді.)

-Розв’яжіть приклади правильно і зєднайте листочок з яблучком.

8 – 6           9 – 4           10 – 5

7 + 2           5 + 3            8 + 1

Один учень виконує завдання на дошці, решта працюють за перфокартами.

Перевірка.

Ø Фізкультхвилинка

- Діти, кілька яблучок впало, і на них – теж приклади, які ви маєте розв’язати.

8 – 5 + 6                  9 – 2 + 1                  7 + 3 – 8

Колективне розв’язування прикладів із коментуванням та записом у зошит.

- Молодці, діти!Усі завдання Яблуньки виконані. Показала Яблунька дівчинці дорогу.

- Біжить дівчинка  далі. Бачить: тече молочна Річка в киселевих берегах. (Ілюстрація Річки.)

- Молочна Річко, куди Гуси-Лебеді полетіли?

- А ось виконаєш моє завдання – скажу!

- Розв’яжіть нерівності. (На дошці – таблиця з нерівностями.)

5 + 2 … 5 + 3                             9 – 3 … 8 + 2

Діти записують нерівності в зошит.

- Молодці, із завданням Річки ви впоралися! Показала Річка дорогу  дівчинці.

- Біжить дівчинка далі лісами, полями. Раптом бачить: стоїть хатинка на курячих ніжках. (Ілюстрація хатинки.) Саме там її братик.

- Бабо Яга, відпусти мого братика!

- Баба Яга погодилася відпустити братика, якщо ви виконаєте її завдання.

3. Геометричний матеріал

- Накресліть відрізок 4 см.

- Накресліть відрізок. На 2 см довший ніж перший.

- Якої довжини відрізок накреслили?

V. Підсумок уроку

- Отже, діти, ми врятували братика!

Дівчинка з братиком повернулися додому. Там на них чекали батько з матірю. Вони принесли дітям гостинці. У казках завжди перемагає добро.

- Згадайте, що ми сьогодні повторювали? ( Табличне додавання і віднімання в межах 10. Розв’язували приклади і задачі.)

- Я дякую вам за урок. Дівчинка приготувала для вас подарунки. Вона дарує вам малюнки. Розфарбуйте їх і залиште на пам'ять про наш урок.