Конспект уроку з української мови у 2 класі на тему: «Розповідні речення»
Конспект уроку
з української мови у 2 класі
на тему:
«Розповідні речення»
Тема.Розповідні речення. Інтонація при читанні розповідних речень. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Слова близькі за значенням.
Мета.Дати учням уявлення про розповідні речення; розвивати навички інтонування розповідних речень з крапкою або знаком оклику в кінці; виховувати почуття любові до своєї Вітчизни.
Обладнання.Малюнок будиночка мишенят, перелітних і зимуючих птахів. Осінньої природи, прислів’я.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами побуваємо у містечку Речення. Там живуть великі і малі родини, а на вулицях розташовані різні знаки. А ось і будинок двох мишенят (Показ малюнка). Вони хочуть допомогти вам у вивченні речення і розповісти багато нового і цікавого.
- Як звати цих мишенят? (Круть і Верть.)
- Чому їх так звали?
- Діти, будете працювати так: «Міркуємо – швидко! Відповідаємо – правильно! Пишемо – гарно!»
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.Перевірка домашнього завдання (вправа 125).
- Яке речення ви склали зі слів першого рядка?
- Чому ви думаєте, що це речення? (Слова пов’язані між собою і виражають закінчену думку).
- Із скількох слів складене це речення?
- Як написали перше слово в реченні?
- Прочитайте друге речення.
- Що поставили в кінці речення?
- Вимовте звуки у слові теплі, краї.
- Назвіть птахів, які відлітають у теплі краї.
2.Творче завдання.
- Допоможіть мишенятам скласти зі слів речення. Запишіть їх.
Ліс, у, осінь, прийшла.
Одяглися, жовте, дерево, у, вбрання.
- Про що розповідається у першому реченні? У другому?
- Які слова у першому реченні не можна поділити на склади, для переносу? Чому?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Колективна робота.
Вправа 126
- Прочитайте вірш.
- Із скількох речень складається перша строфа?
- Прочитайте перше речення. Про що розповідається у ньому?
- Прочитайте друге речення. Про що розповідається у ньому?
- Яким словом у другому реченні замінено слово дощик?
- Про що дізналися з вірша?
Висновок. Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним.
2. Читання і аналіз правила (с.62).
- Про що дізналися із правила?
3. Списування.
(Учні записують тему уроку).
- Спишіть перше речення вірша.
- Що стоїть в кінці речення?
4. Ознайомлення з окличними реченнями.
А) Вправа 126
- Прочитайте другу строфу вірша.
- Скільки речень у цій строфі?
- Який розділовий знак стоїть в кінці кожного речення?
-З якою інтонацією треба читати речення другої строфи?
Б) Читання і аналіз правила, с.63.
В) Списування речення.
- Спишіть останнє речення вірша.
- Яким словом можна замінити вираз рідна земля?
(Батьківщина, Вітчизна, Україна).
(Виховна бесіда про рідний край).
Фізкультхвилинка
Вище руки підніміть
Іспокійно опустіть.
Розведіть їх в сторони,
Сплесніть. Діти, тільки раз
Й за роботу – все гаразд.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Інтонування речення.
- Прочитайте речення відповідно до розділових знаків.
Ось і закінчилось літо (. !)
Прийшла золота осінь (. !)
2.Робота над словами, близькими за значенням.
Вправа 128.
А) Читання вірша.
- Прочитайте перше речення, Яке це речення?
- Про що розповідається у ньому? (Про лани).
Б) Словникова робота.
- До слова лани можна дібрати слова близькі за значенням. Прочитайте їх.
- Перебудуйте так, щоб у ньому розповідалося про ниви, поля. Яке це речення?
- Прочитайте друге речення, третє, четверте. Про що в них розповідається? Який знак стоїть в кінці речення? Яким є кожне речення?
- Знайдіть у двох останніх реченнях слова, близькі за значенням. (Любо, мило).
В) Звуковий аналіз слова любо
Г) Списування вірша.
- Підкресліть близькі за значенням слова, що відповідають на питання як?
Д) Робота з прислів’ями.
І чорна нивка білий хліб родить.
Дай нивці, то й нивка дасть.
- Як ви розумієте ці прислів’я?
3.Розвиток мовлення (Малюнок осінньої природи).
- Складіть два розповідних речення про осінню природу. Запишіть їх.
VІ. Підсумок уроку.
1.Відповіді на запитання.
- Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
- Які речення називаються розповідними?
- Які знаки ставляться в кінці розповідних речень?
2 Вивчення вірша.
- Мишенятам було цікаво з вами на уроці. Вони дякують усім за старанну працю і пропонують вивчити вірш.
Розповідай. Повідомляй.
В кінці про крапку пам’ятай.
Це речення розповідні.
Чи однослівні, називні.
VІІ. Домашнє завдання. Вправа 129. С.63.